PrintFrendly

2013. szeptember 14., szombat

Padlizsánkrém

Férjem kapott pár padlizsánt az egyik kedves munkatársától. Még sohasem készítettem padlizsánkrémet, de még nem is használtam egyáltalán semmilyen ételhez ezt az alapanyagot. Kicsit félve, de nagy izgalommal vártam a végeredményt. Nem csalódtam. Nagyon ízletes és finom lett. A sajtfedeles burgonyás minizsemlékkel kínáltam.


Hozzávalók 3 főre:
  • 2 közepes padlizsán
  • 1 közepes fej lila hagyma
  • 2 nagy csipet só
  • 1 csipet bors
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 dl majonéz
A padlizsánokat alaposan megtisztítjuk, szárazra töröljük.
Hosszában kettévágjuk és egy sütőpapírral bélelt tepsibe vágással lefelé fektetjük.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 45 percet sütjük.
Addig a fokhagymákat és a lila hagymát megtisztítjuk, utóbbit apróra kockázzuk.
A megsült padlizsánok belét egy fakanállal (alumínium evőeszköztől megfeketedik a padlizsán) kivájjuk.
Egy edénykébe tesszük, pépesre kavarjuk.
Belezúzzuk a fokhagymát, beleszórjuk a sót, borsot, lila hagymát és legvégül hozzáadjuk a majonézt.
Jól összekeverjük.
Lefedett edénykében, a hűtőben egy éjszakát hagyjuk, hogy az ízek jól összeérjenek.
Friss kenyérre vagy pirítósra kenve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése