PrintFrendly

2014. január 22., szerda

Egyszerű lángos

Anyukám mesélte, hogy lángost készített a hétvégén. Egy rokon hölgy tanácsára dagasztott a tésztájába egy főtt, áttört krumplit is. Eszembe jutott, hogy ezer éve ettem és sütöttem utoljára. Ma neki is álltam és én is kipróbáltam ezt a krumplis változatot. Bevallom őszintén, hogy az első lángos, amit az olajba tettem, olyan lapos és vékony lett, mint egy tányér. Kicsit megijedtem, majd a második "normális" után rájöttem, hogy nem volt elég forró az olaj. Sebaj, Párom kijelentette, az a ropogós az övé lesz. Természetesen tejföllel, sajttal szeretjük és jó fokhagymásan :-)

Hozzávalók 7-8 db lángoshoz:

  • 1 nagyobb krumpli
  • 50 dkg liszt
  • 2 tk só
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 3 dl krumpli főzőlé
  • 0,5 dl olaj

A krumplit megtisztítjuk, kockára vágjuk, és vízben puhára főzzük.

Leszűrjük, megtörjük és a főző levét felfogjuk, hagyjuk langyosra hűlni.

A vízbe morzsoljuk az élesztőt, megszórjuk a cukorral és hagyjuk felfutni.

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a megtört krumplit, a sót, a felfutott élesztőt és az olajat.

Alaposan kidagasztjuk.

Meleg helyen, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

Enyhén lisztezett felületre borítjuk a tésztát, egy nagyobb formával (nálam egy kis salátás tálka) korongokat szaggatunk.

Olajat forrósítunk egy magasabb falú serpenyőben.

Ha jó forró az olaj, akkor kézbe veszünk egy tészta korongot és a két kezünkben úgy tartjuk, mintha az autó kormányát fognánk és a szélét fogva elkezdjük körbe forgatni. Így a tészta széle kicsit vastagabb marad és a közepe pedig szép vékonyra nyúlik.

A forró olajban többször megforgatva pirosra sütjük.

A megsült lángosokat élükre állítva, konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsöpögni.

Melegen, fokhagymás tejföllel és reszelt sajttal kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése