PrintFrendly

2014. május 6., kedd

Epres morzsás süti

Sajnos a kertben még épp csak virít az eper. A boltban pedig aranyárban kínálják. Ezért úgy döntöttem, hogy az elmúlt szezonban készített epres finomságokat osztom meg, hisz akkor még nem létezett a blog és én is örülnék, ha itt egy csokorban lenne mind. Kezdjük egy puha tésztájú, elég édes és ropogós morzsával borított süteménnyel. A receptet itt találtam és kis módosítással sütöttem meg. Biztos vagyok benne, hogy más gyümölccsel is fogom még készíteni.


Hozzávalók kb. 12 szelethez:
Morzsához:
*10 dkg vaj/margarin
*15 dkg barna cukor
*1 csipet só
*15 dkg liszt

Töltelékhez:
*35 dkg eper
*15 dkg barna cukor
*2 ek liszt

Tésztához:
*20 dkg vaj/margarin
*15 dkg porcukor
*1 csipet só
*2 db tojás
*15 dkg liszt
*1 tasak vaníliás cukor
*1 kk sütőpor
A morzsához a vajat/margarint megolvasztjuk, és a cukorral, sóval habosra keverjük.
Hozzáadjuk a lisztet, és addig keverjük csak, míg morzsalékos tésztát nem kapunk.
Hűtőbe tesszük.
Az epret megtisztítjuk, a zöld részeket eltávolítjuk, ha nagyobbak a gyümölcsök, felszeleteljük, (én csak félbevágtam, mert elég apró volt) és a barna cukorral, majd a liszttel óvatosan összeforgatjuk.
A tésztához a vajat/margarint a cukrokkal, a sóval habosra keverjük, lassan hozzáadjuk a tojásokat, és tovább habosítjuk.
Szép lassan beleforgatjuk a sütőporos lisztet.
Egy közepes méretű tepsit (20*34 cm) kibélelünk sütőpapírral, és belesimítjuk a tésztát.
Az epres tölteléket elosztjuk a tészta tetején, majd rászórjuk a morzsát
180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig hőlégkeveréssel sütjük.
Ha már majdnem kihűlt, könnyen szeletelhetjük és porcukorral meghintve kínáljuk.


A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése