PrintFrendly

2014. december 9., kedd

Zebra kuglóf

Még sohasem sütöttem kuglófot, csak minit. Bár már rég, pár évvel ezelőtt kaptam hozzá formát, valami miatt nem vettem rá magamat, hogy felavassam. Eddig. Ma egy kicsit különlegesebb nap van, egy évvel ismét öregebb lettem. Nem sütöttem magamnak tortát, de elhatároztam, hogy a rég halogatott kuglófot készítem el. Nem is akármilyet, rögtön egy zebrát :-) 
Nagyon finom lett, kívül egy picit ropog, de belül nagyon finom, puha. 

Kínálhatjuk ebéd utáni desszertként vagy akár reggelire, uzsonnára egy csésze kávé vagy kakaó társaságában, de gasztroajándéknak is el tudom képzelni.

Hozzávalók:
*25 dkg liszt
*1 púpos tk sütőpor
*1 csipet só
*3 kisebb tojás
*10 dkg olvasztott vaj
*1 tasak vaníliás cukor
*25 dkg cukor
*2 dl tej
*3 púpos ek cukrozatlan kakaópor
*1 ek vaj a forma kikenéséhez
*1 ek zsemlemorzsa a forma szórásához
*2 ek porcukor a kínáláshoz

A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a sót és a sütőport.
A tojásokat az olvasztott vajjal, a cukorral és a vaníliás cukorral gépi habverővel közepes fokozaton 3-4 percig verjük.
Ezután folyamatos kevergetés mellett belekanalazzuk a sütőporos lisztet.
Ha már szép csomómentes, beledolgozzuk a tejet.
A masszát két egyenlő részre osztjuk.
Az egyikbe beleszitáljuk a kakaóport, jól elkeverjük.
Egy csőrös kuglófformát (24*11 cm) kikenünk vajjal és megszórjuk zsemlemorzsával.
A sütőt előmelegítjük.
A kuglófformába először 1 evőkanál fehér masszát, majd ugyanoda a pontra 1 evőkanál kakaós masszát kanalazunk. Ezt addig folytatjuk, míg az összes tészta el nem fogy. A lényeg, hogy mindig ugyanarra a pontra kanalazzunk. A tészta szépen szétterül a formában.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 45-50 perc alatt megsütjük. (Természetesen a sütési idő sütőfüggő.)
Tűpróbával ellenőrizzük. (Én egy hústűvel szurkáltam meg, hogy ragad-e még rá a tészta.
Pár perc után rácsra borítjuk és hagyjuk teljesen kihűlni.
Porcukorral megszórva kínáljuk.

8 megjegyzés:

  1. Mutatós.
    Boldog születésnapot kívánok! :))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Andi!

    Nagyon boldog szülinapot kívánok! (Nekem 10 nap múlva lesz, úgyhogy már én is készülök....)

    Andrea (Orbán Andrea Viktória)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és Neked is nagyon boldog születésnapot kívánok :-)

      Törlés
  3. Gyönyörűséges ez a kuglóf! :) És utólag is nagyon boldog születésnapot kívánok! (Brioche Blog)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Andi! Megcsináltam a kuglófot, de eszméletlen lapos lett. A kakaó mennyisége gyanús nekem. Evőkanál? Nagyon sűrű lett, így tejjel kellett lazítani. De sajnos nem nőtt meg így sem :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Regina, Sajnálom hogy így jártál. Én a fent említett kakaó mennyiséggel dolgoztam, de nem volt probléma. Talán a sütőporral lehetett a bibi? Remélem azért nem vette el a kedvedet.

      Törlés