PrintFrendly

2015. január 6., kedd

A tarhonya elkészítéséről

Kisfiam ma tarhonyás húst kért ebédre. Ennek azért is örültem, mert így nem kellett azon törnöm a fejemet, hogy mi kerüljön az asztalra. Gondoltam megosztom, hogy készítem a tarhonyát, mert kezdő háziasszonyként bizony nekem is nehézséget okozott. Anyukám érzésre készítette, anno nekem ez nagyon nem sikerült, még egy kis víz, még egy kevéske és így is kemény maradt. Aztán az egyik főzős csoportban egy úr ajánlotta az 1:2 tarhonya-víz arányt. (Sajnos a nevét nem tudom, de ezúton is köszönöm neki.) Azóta csak így készítem. 
Rettenetesen egyszerű és fél óra alatt kész a remek köret.

Hozzávalók 4 főre:
*3-4 ek olaj
*2 csésze tarhonya (ez kb. 40 dkg)
*4 csésze víz
*1 tk házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)
*1 csapott kk só
*1 nagy csipet bors

Az olajat felforrósítjuk, majd a 2 csésze tarhonyát rászórjuk és néha megkavarva kedvünk szerinti barnaságig pirítjuk (én nem szeretem túl barnára, inkább olyan közepesnek mondanám).
A csésze mérete tulajdonképpen mindegy, csak az arányok a fontosak, de általában 2,5 dl-et használok.
Felengedjük a 4 csésze vízzel, de óvatosan, mert ekkor felszálló forró gőz nagyon könnyen megégetheti a kezünket.
Jól átkavarjuk.
Ízesítjük sóval, borssal, ételízesítővel (vagy leveskockával).
Lefedve, néha megkavarva mérsékelt lángon hagyjuk puhára főni. Kb. 20 perc alatt készre is puhul és felszívja az összes vizet. (Én többször kóstolással ellenőrzöm a puhaságát.) Érdemes többször megkavarni, hogy le ne ragadjon és ne álljon össze.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése