PrintFrendly

2015. január 12., hétfő

Aszalt szilvás csirkemell baconbe tekerve

Még karácsony előtt vásároltam egy kis tasak egész puha aszalt szilvát. Akkor még nem tudtam, hogy mi lesz a sorsa, gondoltam majd jól jön valamilyen sütibe vagy kalácsba. Aztán a vasárnapi menü kiötlése közben eszembe jutott, hogy mi lenne, ha csirkébe tölteném. Aztán a tettek mezejére léptem és a család ezt kapta ebédre (kérésre) krumplipüré kíséretében.
Nagyon finom lett. Kicsit különleges, de ízletes. Nem használtam túl sok fűszert, csak sót és borsot, no meg egy fej hagymát, amit szeretek a sült húsok alá vágni.


Hozzávalók 4 főre:
*4 kisebb csirkemell filé
*15 dkg puha aszalt szilva
*só
*bors
*10 dkg szeletelt bacon szalonna (8 szelet)
*1 közepes fej vöröshagyma
*1 tk margarin a jénai kikenéséhez

A megtisztított mellek hosszabbik oldalán egy éles késsel zsebet készítünk, amit bedugdosunk aszalt szilvával.
A megtöltött husikat megszórjuk sóval és tekerünk rá kevés borsot.
Minden mellet szorosan betekerünk 2-2 db bacon szalonnával úgy, hogy a szalonna vége alulra essen.
Egy közepes jénait vagy tepsit kikenünk margarinnal.
A megtisztított vöröshagymát fél karikára vágjuk, majd a kikent tál aljára szórjuk.
Ráfektetjük a töltött csirkéket.
Lefedjük alufóliával és előmelegített sütőben 30 percet 180 fokon hőlégkeveréssel hagyjuk puhulni.
Ezután az alufóliát eltávolítva addig sütjük, míg a szalonna szépen megpirul. Ez nekem kb. 35 perc volt ugyanezen a hőfokon.
Melegen kevésbé, de hidegen szépen szeletelhető.
Habos krumplipürével kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése