PrintFrendly

2015. január 9., péntek

Gombakrémleves

Valamikor régen készítettem már gombakrémlevest, de az sem ízre, sem kinézetre nem volt még jónak sem mondható. Aztán eltelt pár év és most újból próbálkoztam. Sűrítőnek krumplit használtam és tejszínnel krémesítettem. Fűszernek csak sót és borsot szórtam bele, nem szerettem volna, ha a gomba ízét bármi elnyomja. Nekem nagyon ízlett. Jól esett egy tányér krémes forróság ebben a zord, jeges időben. 
Ízlés szerint kínálhatunk hozzá pirított kenyérkockát, esetleg reszelt, füstölt sajtot is.


Hozzávalók 4 főre:
*50 dkg csiperke
*1 nagy fej vöröshagyma
*2 közepes szem krumpli
*3 ek olaj
*2 dl főzőtejszín
*1 csapott kk só
*3-4 tekerés bors
*6 dl víz (esetleg zöldség alaplé)

Minden zöldséget alaposan megtisztítunk. A vöröshagymát felkockázzuk, nem szükséges túl apróra, a krumplit és a gombát feldaraboljuk. (Utóbbiból 1-2 darabot félreteszünk a díszítéshez).
Egy kisebb fazékban az olajat felforrósítjuk, a vöröshagymát üvegesre pároljuk rajta.
Hozzáadjuk a gombát, a krumplit és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. (Nekem ez pont 6 dl volt.)
Ízesítjük sóval, borssal.
Fedő alatt addig főzzük, míg a krumpli megpuhul.
Ezután a tűzről lehúzva botmixerrel pépesítjük.
Belecsorgatjuk a tejszínt, majd a tűzre visszatéve hagyjuk pár percet főni.
Kevés olajon megpirítjuk a díszítéshez félretett gombaszeleteket, majd a meleg levest ezzel együtt kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése