PrintFrendly

2015. január 8., csütörtök

Mákos babájka kifliből

Apai Nagymamám, aki már rég nincs velünk, gyakran készített hol mákos, hol túrós babájkát, szigorúan száraz kifliből. Évekig nem ettem és most eszembe jutott. Nem is vártam vele, tegnap megcsináltam. Ritkán történik olyan, hogy egy ételt csak a saját kedvemért készítek, de most így volt. Én tüntettem el mind egy szálig. Persze nem önzőségből, csak a többiek nem kértek belőle :-)
Ez most épp kapóra is jött, hisz a jelenlegi SAD játék témája a "Nagyi Titka", amit Anna, a Csokoládé Reformer blog háziasszonya vezényel. 
Sajnos ez az étel nem fotózható a legszebben, de talán emeli a kép színvonalát (és a szívemet is melengeti), hogy a horgolt terítő Nagymamám keze munkáját dicséri.


Hozzávalók 1 főre:
*3 száraz kifli
*2 dl tej
*1 tasak vaníliás cukor
*3 púpos ek darált mák
*2-3 ek porcukor

A tejet a vaníliás cukorral felforrósítjuk.
A száraz kifliket kb. kisujjnyi vastag szeletekre vágjuk, és egy szűrőtálba rakjuk, ami alá egy tálat helyezünk, ez felfogja a folyadékot.
A meleg tejet lassan a kifli darabokra csorgatjuk. (Én egy kanállal locsolgattam, hogy minden karika egyenlően kapjon belőle.)
Ha nem eléggé ázott át minden kifli, a felfogott tejjel még meglocsolhatjuk. (Nekem pont elég lett a 2 dl tej a 3 kiflihez.)
Megszórjuk darált mákkal, majd óvatosan összerázzuk, hogy az alsó kiflik felülre kerüljenek és mindegyiket bevonja a mák.
Ezután porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése