PrintFrendly

2015. március 14., szombat

Medvehagymás-krumplis pogácsa

Elkészült az idei szezon első medvehagymás finomsága. Sajnos a kertben még csak most kezdenek kibújni az aprócska levelek, ezért amikor megláttam a zöldségesnél, nem tudtam ellenállni és vásároltam egy csokornyit. Már a sütéskor isteni fokhagymás illat lengte be a konyhát. Alig vártam, hogy picit hűljön és megkóstolhassam. Mint a kalácsot, ezt is egy pohár tejjel kedvelem a legjobban. Kisebb, falatnyi pogácsákat készítettem, mert így a gyerekek is szívesebben falatozzák.


Hozzávalók kb. 40 db apró pogácsához:

*25 dkg megfőzött, áttört krumpli
*10 dkg finomliszt
*40 dkg búzarétesliszt
*2 tk só
*15 dkg tejföl (ez 3 egész nagy ek)
*2,5 dkg friss élesztő
*1 tk cukor
*1 tojás sárgája
*15 dkg vaj/margarin
*1 kis csokor medvehagyma (kb. 7 dkg)
*1 ek olvasztott vaj/margarin a hajtogatáshoz
*1 egész tojás lekenni

A liszteket egy tálba mérjük, elkeverjük benne a sót és elmorzsoljuk benne a krumplipürét.
A tejfölt kicsit megmelegítjük, de nem forróra. Belemorzsoljuk az élesztőt, megszórjuk a cukorral, majd simára keverjük.
Az élesztős tejfölt, a tojást és a vajat/margarint is a liszthez adjuk, majd összedolgozzuk.
Picit lágy a tészta, ekkor érdemes enyhén lisztezett felületre borítani és lisztes kézzel kidagasztani.
Majd pár órára hűtőbe rakjuk. (Én egy fedeles kelesztő tálban pihentettem. Akár este is összeállíthatjuk, és másnap reggel nyújtjuk, ahogy most én is.)
A megmosott, lecsepegtetett medvehagyma leveleket apróra vágjuk.
A tésztát lisztezett felületen 0,5 cm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk. Megkenjük vékonyan 1 evőkanálnyi olvasztott vajjal/margarinnal és megszórjuk az apróra vágott medvehagymával. Tenyerünkkel picit rá is nyomkodjuk.
Egyszer hajtogatjuk.
A hajtogatást a pogácsáknál szokásos módon végezzük.
A tésztát képzeletben 3 sávra osztjuk, a felső harmadot hajtjuk középre, majd erre az alsó harmadot.
Ezután a bal oldalt, majd a jobb oldalt hajtjuk középre.
Letakarva hagyjuk 20 percet pihenni, ezután kisujjnyi vastagra elnyújtjuk, majd a tetejét bevagdaljuk.
Egy kisebb pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk.
Addig hagyjuk kelni, míg a sütő bemelegszik.
Egy egész, kissé felvert tojással lekenjük.
180 fokon hőlégkeveréssel 18 perc alatt megsütjük.
(Amíg sült az első tepsi pogácsa, a szaggatáskor keletkezett "hulladék" tésztát összegyúrtam, hagytam picit kelni, majd elnyújtottam és bevagdosás után ismét szaggattam, kentem. Így lett abból is egy kisebb tepsi pogácsa.)

A Facebookon is megtaláltok.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése