PrintFrendly

2015. május 19., kedd

Aranygaluska torta

Már nagyon régen sütöttem aranygaluskát és most úgy döntöttem, hogy a hagyományos készítési módon egy kicsit változtatok. Anyukámtól úgy tanultam, hogy egy olajba mártott evőkanállal szaggatjuk ki a tésztát, majd úgy forgatjuk meg a cukros dióban és rakjuk egymás mellé a tepsibe. Most elnyújtottam, szaggattam és olvasztott vajba mártottam, valamint torta formában sütöttem két szintre pakolva a galuskákat.
Nagyon finom lett, tökéletesen átsült, hagyományos pudingot főztem hozzá.


Hozzávalók egy 26 cm-es tortához:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*0,5 kk só
*2 dl tej
*2,5 dkg friss élesztő
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 egész tojás
*10 dkg vaj/margarin

Továbbá:
*20 dkg darált dió
*10 dkg cukor
*3 púpos ek vaj/margarin

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk, majd megszórjuk egy evőkanálnyi cukorral. Hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást és a margarint.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Egy kapcsos tortaformát kikenünk vajjal/margarinnal és megszórjuk kevés darált dióval.

A megkelt tésztát lisztezett felületen kb. 1,5 cm vastagra elnyújtjuk és egy kisméretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Két tálkát készítünk, az egyikbe a diót szórjuk a cukorral, a másikba a vajat/margarint megolvasztjuk.
A korongokat megforgatjuk a vajban/margarinban, utána a cukros dióban és a formába helyezzük.
A fele mennyiségű tésztával kirakjuk a forma alját, megszórjuk egy jó nagy marék dióval a tetejét, majd rárakjuk a következő sor galuskát.
A maradék cukros diót a tetejére hintjük.

Letakarva hagyjuk további 35 percet kelni.
Ez alatt előmelegítjük a sütőt.
180 fokon alul-felülsütéssel 40 perc alatt megsütjük.
Még melegen óvatosan leemeljük róla a kapcsos forma oldalát és megszórjuk vaníliás cukorral.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése