PrintFrendly

2015. május 29., péntek

Egyszerű gofri

Ismét blogot kóstoltam. Már kipróbáltam Csigabige tonhalkrémjét, és most erre a gofrira esett a választásom. 
Már rég készítettem efféle finomságot, így leporoltam a gofrisütőt :-) 
Ha még lassú tempóban végezzük, akkor is 10 perc alatt összeállítható a tésztája és már csak a sütés van hátra. Ez nem egy ropogós fajta, inkább puhának mondanám, nekem az amerikai palacsintához hasonlít. Bár csak 2 percig sütöttem, lehet az idő hosszabbításával ropogósabb lett volna az eredmény. 
Egy szó, mint száz, ízlett mindenkinek, ki sárgabaracklekvárral, ki mogyorókrémmel kérte. 
7 adag sütésből 35 db szívecske formájú gofri lett.


Hozzávalók 7*5 db szívecskéhez:
*10 dkg vaj/margarin
*1 tasak vaníliás cukor
*15 dkg cukor
*1 csipet só
*3 db tojás
*25 dkg liszt
*0,5 tasak sütőpor
*1 ek olaj a tésztába
*2,5 dl tej

A lisztet elkeverjük a sütőporral.
Egy másik edényben a kissé megolvasztott, de nem forró vajat/margarint habosra keverjük a vaníliás cukorral, sóval, cukorral, olajjal, majd az egyenként hozzáadott tojásokkal.
A sütőporos liszttel csomómentesre keverjük a tojásos masszát és a tejet fokozatosan adagolva sűrű, palacsinta tészta szerűvé keverjük.
A gofrisütőt előmelegítjük.
Vékonyan kikenjük olajjal (ezt minden gofri előtt megismételjük) és egy adag tésztát a formába töltve kb. 2 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése