PrintFrendly

2016. január 12., kedd

Masnifánk

Mindegy, hogy milyen formában, de nagy kedvencünk a fánk. Most egy masni alakút sütöttem. Egyszerű sütőporos tészta, a formázás sem nagy ördöngösség, de mégis a hagyományostól egy kicsit különlegesebb édesség. A gyerekek házi sárgabarack lekvárba mártogatták. Nem számoltam meg, hogy pontosan hány darab lett belőle, de két felnőttnek és két gyereknek pont elegendő egy finom leves után.


Hozzávalók 4 főre:
*25 dkg liszt (+2 ek)
*0,5 tasak sütőpor
*1 csipet só
*3 púpos ek porcukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 kisebb tojás
*2 dl tejföl

A lisztet egy tálba szórjuk, majd elkeverjük benne a sót, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a sütőport.
Hozzáadjuk a tojást és a tejfölt.
Sima tésztát gyúrunk belőle. (Nekem a 25 dkg liszt kevésnek bizonyult, még bőven felvett 2 evőkanállal.)
Lisztezett felületen kb. 4 mm vékonyra elnyújtjuk.
Egy éles késsel 8*5 cm nagyságú téglalapokat vágunk. Minden téglalapra függőlegesen ejtünk kb. 2 cm hosszú vágást. (Ha túl közel vágjuk a széléhez, akkor az áthúzáskor könnyen elszakadhat.)
A vágásokon alulról felfelé áthúzzuk a tészta végeit masni alakot formázva.
Olajat forrósítunk, amibe fejjel lefelé rakjuk a fánkokat, tehát a lisztes nyújtó felülettel érintkező rész kerül az olajban felülre.
Mindkét oldalukat szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Porcukorral és lekvárral kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos,én "csöröge "fánkként emlékezem rá,de okvetlen elkészítem az biztos.köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellemes sütögetést és jó étvágyat kívánok hozzá :-)

      Törlés