PrintFrendly

2016. április 14., csütörtök

Kefires pogácsa gyorsan



Kaptam Anyukámtól egy pogácsa receptet, mégpedig egy sütőporosat. Kicsit hitetlenkedtem, mert nekem a hajtogatott és élesztős változat a kedvencem, de csak hajtott a kíváncsiság. Az a legjobb benne, hogy nincs semmi pihentetés, az egész munka vele kb. 15 perc és a többit a sütő végzi. Ami azt jelenti, hogy bő háromnegyed óra alatt egy nagy tepsi pogácsa készül el. Nagyon kellemesen csalódtam, mert egy puha belsejű, a sajttól ropogós tetejű finomságot kaptam és még tojás sem kell hozzá. Mindenkinek nagyon ízlett, biztos vagyok benne, hogy nem utoljára készült nálunk.
Hozzávalók:
*40 dkg liszt
*1 csapott tk só
*1 tasak sütőpor
*1 púpos ek tyúkzsír (kb. 5 dkg)
*1 nagydoboz kefir (33 dkg)
*15 dkg sajt a tetejére

A lisztet egy tálba elkeverjük a sóval, a sütőporral. Hozzáadjuk a zsírt, (ami lehet akár sertés, vagy kacsa, vagy mangalica is) a kefirt.
Jól összedolgozzuk. Ha kicsit ragacsos, akkor lisztezett felületen átdolgozzuk.
Majd ujjnyi vastagra elnyújtjuk. Egy kisebb pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Sütőpapíros tepsibe rakjuk egy kevés helyet hagyva a pogácsák között.
A tetejüket bőven megszórjuk reszelt sajttal.
180 fokon hőlégkeveréssel kb. 22 perc alatt megsütjük. (Nekem ennyi idő alatt lett szép barna a sajt a tetején.)

A Facebookon is megtaláltok.

7 megjegyzés:

  1. Tetszik a recepted természetesen a pogi is! Mentem majd kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Tojással kenjük le a tetejét ugye?köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szükséges. Én nem kentem le és így is szuper lett :-)

      Törlés
  3. Köszönöm ezt a gyors és finom receptet , pontosan a leírás szerint készítettem tökéletes lett és valóban vetekszik az élesztővel készült pogácsával, de nagyon gyorsan elkészült :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Andrea!
    Köszönet neked és Anyukádnak a finom receptért.
    Nagy kedvenc lett.Kisfiam imádja!
    Szép hétvégét kivánok!
    Balázsné Kata Kecskemétről

    VálaszTörlés
  5. Már sül, a nyers tészta állaga kiváló lett, én 2/3 arányban teljes kiőrlésű lisztből gyúrtam, meglátjuk milyen lesz!

    VálaszTörlés