PrintFrendly

2016. április 15., péntek

Kétsajtos rántott szelet darált húsból



Olyan nagy sláger lett ez a húsos fogás a világhálón, hogy nekem is ki kellett próbálnom. Nagyon finom lett, szerintem ízre azért más, mint a hagyományos rántott szelet, de ránézésre nem lehet megkülönböztetni tőle. Én most kétféle sajtot is tettem bele, füstöltet és trappistát. Igaz, hogy az elkészítése valóban több kézi munkát igényel, mint a hagyományos társáé, de a változatosság kedvéért mindenképpen megéri belevágni. Nekem egy darab sem esett szét, a sajt jól összefogta a szeleteket. A gyerekek kívánságára krumplipüré körettel kínáltam.
Hozzávalók 4 főre:
*50 dkg darált sertéslapocka
*1 csapott kk só
*1 nagy csipet őrölt bors
*5 dkg füstölt sajt
*15 dkg trappista sajt

Bundázáshoz:
*0,5 csésze liszt
*2 nagyobb tojás
*1 csésze zsemlemorzsa
*Olaj sütni

A darált húst egy tálba téve megszórjuk sóval és borssal, összekeverjük.
Belereszeljük a kétféle sajtot, majd alaposan összeforgatjuk.
8 egyenlő részre osztjuk és golyókat formázunk belőlük.
Három tányért készítünk. Az elsőbe a lisztet szórjuk, a másodikba a tojásokat egy kissé felverjük, a harmadikba mérjük a zsemlemorzsát.
Belisztezzük a kezünket, a tenyerünkbe veszünk egy gombócot és vékonyra nyomkodjuk.
Belisztezzük, majd a tojásba mártjuk, végül a zsemlemorzsába.
Óvatosan dolgozunk, hogy ne essen szét.
Forró olajba fektetjük, ahol mérsékelt lángon szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése