PrintFrendly

2016. október 10., hétfő

Kapros túrógombóc



Tegnap a fagytól való félelmünkben leszedtük a kertben kihajtott zsenge kaprot. Ennek egy részét frissen akartam felhasználni. Így ma csirkepaprikást készítettem, hozzá pedig kapros túrógombócot. Bár a kicsik ezt nem szeretik, ezért ők tésztával fogyasztották. Nem is túl nagy adag ez a finomság, épp két felnőttnek elegendő.
Hozzávalók 2 főre:
*25 dkg túró
*1 nagyobb tojás
*1 púpos ek margarin
*0,5 kk só
*1 nagy csokor friss kapor
*3 csapott ek búzadara
*1 tk tyúkzsír a forgatáshoz

A túrót egy tálba rakjuk, és jól áttörjük. Ehhez én egy krumpli törőt használtam.
Hozzáadjuk a tojást, a margarint, a sót, a búzadarát, és a finomra vágott friss kaprot.
(Mivel a túró nem volt túl lédús, ezért csak 3 csapott evőkanál búzadarát szórtam hozzá.)
Jól összedolgozzuk. Legalább egy órára félretesszük.
(Én reggel összeállítottam és délben folytattam.)
Egy kisebb fazékban vizet forralunk. Ha már megjelennek az apró buborékok, akkor óvatosan beleengedjük a gombócokat.
Ha már feljöttek a víz tetejére, akkor mérsékelt lángon 2-3 percig főzzük.
Szűrőkanállal kiemeljük a vízből, hagyjuk lecsepegni.
Végül egy kevés zsírt forrósítunk, amin átforgatjuk a gombócokat.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése