PrintFrendly

2016. november 8., kedd

Gríznokedli leves



Egyik nap egy könnyű kis leves gondolata jelent meg előttem. Majd meg is főztem.
A grízgombóc nagy családi kedvenc, így amikor az egyik főzős csoportban megláttam, hogy nokedli formájában került a levesbe, ki is próbáltam, igaz a saját receptem alapján. Nagyon puha, légies gríz nokedli kerekedett belőle. Arra érdemes figyelni, hogy bőséges levet hagyjunk a levesnek, mert a gríz szereti felszívni és végül nagyon sűrű ragu maradhat a végeredmény.
Nokedlihoz:
*2 nagyobb tojás
*1 kk olaj
*8 púpos ek búzadara
*1 nagy csipet só

Továbbá:
*3 szál sárgarépa
*2 szál petrezselyem
*1 közepes fej vöröshagyma
*1 csésze zöldborsó (saját eltevésű mirelit)
*3-4 ek olaj
*1 kk só
*1 nagy csipet őrölt bors

Először a galuskához a tojásokat egy villával kissé felverjük és hozzáadjuk az olajat, beleszórjuk a sót és a búzadarát. Jó alaposan összeforgatjuk és legalább 30 percre félretesszük.
Közben a zöldségeket megtisztítjuk, a répát, a petrezselymet karikára vágjuk, a vöröshagymát felkockázzuk.
A hagymát egy közepes fazékban üvegesre pároljuk az olajon, majd hozzáadjuk a répát és a petrezselymet. Felengedjük bőven vízzel és ízesítjük a fűszerekkel.
Ha már felfőtt, akkor beleszórjuk a zöldborsót.
Ha már majdnem puha minden zöldség, akkor a lassan gyöngyöző levesbe nokedli szaggató segítségével beleszaggatjuk a gríz nokedlit.
Ha feljöttek a leves felszínére, még 2-3 percet főzzük.
Ha szükséges, még ízesítjük fűszerekkel.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése